FAQ

Veelgestelde Vragen FAQ

Wij helpen je graag. Hier vind je onze meest gestelde vragen. Als jouw vraag hier niet bij staat, stuur dan een app’je naar +31 6 53 36 03 43 of mail gerust je vraag naar info@ohaflowerbox.nl.

Natuurlijk is het ook mogelijk om ons klantenservice te bereiken via de App.  +31 6 53 36 03 43 elke werkdag van maandag t/m Zaterdag tussen 09:00 – 20:00 uur.

Algemene vragen, onafhankelijk van een concrete bestelling of aanvraag, kun je ook via onze social media-kanalen verzenden.

Algemene Informatie

Vraag Wat voor rozen gebruikt Ohá?
AntwoordDe rozen die Ohá gebruikt zijn longlife rozen. Dit zijn echte, vers geplukte rozen die wij met zorg hebben geconserveerd. Via een zorgvuldige methode maken wij onze rozen klaar zodat je er ten minste één tot drie jaar met liefde naar kan kijken.

Daarbij doorlopen onze rozen twee stappen: Eerst onttrekken wij voorzichtig het water aan hen. In een volgende stap verrijken wij onze rozen met een pigmentoplossing, zodat ze hun stralende kleuren vele jaren blijven behouden. De rozen bloeien dan ook ten minste één tot drie jaar.

Vraag Hoe verzorg ik de rozen van Ohá?
AntwoordOnze rozen hebben geen verzorging nodig. Geef ze geen water. Ze bloeien geheel vanzelf binnen 3 jaar. Je hoeft er slechts op te letten dat je ze niet te grof vastpakt, omdat ze anders hun vorm en kleur verliezen. Onze rozen houden het liefst van schaduwrijkere plekjes bij kamertemperatuur. Bij elk bestelling voegen we een beknopte verzorgingshandleiding bij. Dus maak je niet al te druk!
Vraag Hoeveel rozen zitten er in één box?
AntwoordDit is toch wel belangrijk om te weten! Het aantal hangt af van de grootte van onze Flowerboxen. Hieronder vindt je de formatentabel met alle informatie die je nodig hebt. Ook op elk product pagina vindt je deze tabel, handig om nog even tussendoor te kijken!

Bestelling

Vraag Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen en/of annuleren?
Antwoord24 uur voor het bezorgmoment is het mogelijk om de bestelling te wijzigen en/of te annuleren. Bij het annuleren van een bestelling zijn er kosten verbonden van €5,00. In geval van wijzigen en/of annuleren vragen wij u graag om contact op te nemen met onze klantenservice.
Vraag Hoe kan ik retourneren?
AntwoordJe hebt 14 dagen bedenktijd om je flowerbox te retourneren. Dit kan je doen via ons retourportal.
Vraag Is het mogelijk om zakelijke bestellingen te plaatsen?
AntwoordDit is mogelijk. Wij vragen u dan graag om contact op te nemen via de mail info@ohaflowerbox.nl. Binnen 3 werkdagen streven wij er op om een antwoord te geven.
Vraag Kan ik een Ohá Flowerbox ook als cadeau verzenden?
AntwoordNatuurlijk kan de Ohá Flowerbox weggegeven worden! Je kunt zelfs een persoonlijke boodschap opsturen samen met je bestelling. Je persoonlijke boodschap van Ohá wordt samen in een ambachtelijke envelop met je Flowerbox verzonden.
Vraag Kan ik mijn Ohá Flowerbox ook anoniem verzenden?
AntwoordDit is natuurlijk mogelijk. Jouw Flowerbox verzenden wij ook graag anoniem, met of zonder een persoonlijke boodschap. Wij geven geen gegevens van de verzender vrij als wij door jou worden benaderd. Dit kan je aangeven door het vakje ”bestelnotities” in te vullen tijdens het afrekenen.
Vraag Hoe worden mijn bestellingen verzonden?
AntwoordWij verzenden jouw Ohá Flowerbox in een verzenddoos op maat vanuit onze werkplaats in Aalsmeer. Bij je Flowerbox leveren wij daarnaast een verzorgingshandleiding, zodat je je bloemen na ontvangst met liefde kunt verzorgen. Als je dat wenst, kan je ook een gepersonaliseerde wenskaart aan je bestelling toevoegen. Gratis, natuurlijk!

Betaling

Vraag Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
AntwoordWij willen de betaling voor jou zo eenvoudig mogelijk maken. Daarom stellen wij je twee mogelijke betaalwijzen ter beschikking: iDeal & PayPal.

Levering

Vraag Binnen hoeveel dagen heb ik mijn bestelling binnen?
AntwoordBedankt voor je bestelling! Wij doen ons best om er voor te zorgen dat de bestellingen die door de weeks, van maandag t/m vrijdag, voor 16:00 uur besteld worden morgen in huis zijn. Dus surprise! Bestellingen die na 16:00 uur worden geplaatst worden, binnen 2-3 dagen bezorgd.
Vraag Wat zijn de verzendkosten?
AntwoordBinnen Nederland zijn de verzendkosten GRATIS! Verzendingen naar Europa kost tussen €9,95 en €24,00, je bestelling wordt binnen 2-5 werkdagen bezorgd. De verzendskosten naar overige landen zijn €24,00.
Vraag Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de bezorging?
AntwoordHé wat jammer! In de meeste gevallen kiest het verzendbedrijf ervoor om de pakket achter te laten bij je buren. Vervolgens wordt er een kaartje in je brievenbus achtergelaten over je bestelling die bij de buren ligt! Anders wordt je bestelling terug meegenomen naar het bezorgbedrijf en wordt er de volgende dag opnieuw geprobeerd te leveren. Dit is toch fijn!
Vraag Door welk aanbieder wordt mijn Ohá Flowerbox verzonden?
AntwoordWij werken samen met PostNL.
Vraag Kan ik mijn bestelling online volgen?
AntwoordNatuurlijk! Spannend hé, voor ons beide kanten! Op het moment wanneer de bezorgdienst je pakket heeft opgehaald bij ons, krijg je per direct een track & trace nummer opgestuurd. Dus voer daarom wel je juiste e-mail adres in tijdens het maken van een account of plaatsen van een bestelling, heel handig dit!